maandag 20 mei 2013

Rustige start en Sight Seeing


Vandaag heerlijk uitgeslapen, om 10.00u kwamen we ons bed een keer uit, was eigenlijk niet de bedoeling maar ach….wel lekker!
Na wat overleg besloten we met de metro naar het paleis van de Sultan
te gaan.
Het openbaar vervoer is heel goed te doen in Kuala Lumpur, alles staat goed aangegeven en anders is iedereen bereid je te helpen.
Nadat we waren uitgestapt zijn we eerst bij een lokaal tentje wat gaan eten, na het afgelopen weekend durfde we dat wel aan. Het blijven gelegenheden waar ik normaal gesproken aan voorbij zou lopen, maar de ervaring heeft geleerd dat je er echt lekker kan eten. Luus en ik kozen voor kip met rijst. Luus was voor me en haar kippenpoot werd helemaal plat en in stukken geslagen. Nu weet ik dat ze dat hier doen en het nadeel hiervan is dat je dus allemaal kleine stukjes bot in je kip hebt zitten.
Dat wilde ik niet, dus ik in het engels en met gebaren

aanwijzen welk stuk kip ik wilde en dat ie dat gewoon op

mijn bord moest leggen en niet in stukken hoefde te hakken. Uiteindelijk begreep hij me, maar hij vond het erg raar, jammer dan, mijn kippie was tenminste heel en kon ik gewoon kluiven;-) Redmer koos voor vis, rijst en verschillende soorten groente.
Na de lunch weer op pad naar de Sultan, toen we het gebouw uiteindelijk hadden gevonden bleek dat je er niet in mocht want het is een parlementsgebouw. Op mijn vraag of we wat rond mochten lopen werd er vrolijk geantwoord dat dat aan de buitenkant mocht haha.
Oké zo gezegd zo gedaan, we zijn daarna ook nog even het Museum of Art in geweest. Niet omdat we dat nou zo graag wilde, maar het was er lekker koel en het as gratis. Dus we hebben daar even lekker rondgelopen en toch nog mooie dingen gezien en zelfs wat gekocht.

Daarna zijn we nog even over de Central Market gelopen, dit is een overdekte hal met allemaal kleine winkeltjes. Leuk om lekker rond te struinen en ook hier weer wat gekocht. Daarna vonden we het wel weer tijd om terug te gaan, het was erg warm en het zwembad lokte enorm.

Dus bij thuiskomst omkleden en naar het zwembad, zo lekker verfrissend (lees best wel koud) en heerlijk even op de bedjes gelegen voor een tukkie. Aad was ondertussen ook thuis, maar moest nog wel het een en ander afhandelen.

Rond half acht zijn we lekker richting een Argentijns restaurant gelopen en daar hebben we heerlijk zitten eten.
We wilden het vanavond niet zo laat maken want morgen moeten we vroeg op en dan bedoel ik ook echt vroeg.
We gaan twee dagen naar Kijal, waar Aad moet werken en wij gaan gezellig mee. Nog even een tas met spullen ingepakt en rond middernacht rolde wij ons bedje in voor een kort slaapje
.

3 opmerkingen:

  1. Wauw, dat was even lekker lezen. Heel veel plezier nog:-)
    Groetjes Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo jullie hebben ook veel gegeten :-) nog veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je niet in het gebouw van de Sultan mocht maar zo te lezen hebben jullie nog andere mooie dingen gezien. En een dagje shoppen......naar hoor :-)
    Ben benieuwd naar de volgende dag!
    Dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen