zondag 26 mei 2013

De KL Tower, Bird Park en dineren zonder (kaars) licht!

Vandaag gaan we naar de Menara KL Tower, Luus d'r been ziet er een stuk beter uit al heeft ze er nog wel last van. Daarom besluiten we maar om met de taxi te gaan deze keer.

Dus een ontbijtje in de buurt en hup de taxi in naar de toren, daar aangekomen entree kaartjes gekocht en naar boven. Luus kneep hem toch wel een beetje (of eigenlijk Aad) want het was niet helemaal duidelijk of er nou een railing was. Nou die was er dus niet, er stonden paaltjes met een kettinkje er tussen. Maar Luus heeft zich echt super gehouden, dapper voor iemand met hoogtevrees!!

De toren is 421 meter hoog en het uitzicht was weer geweldig. Het weer was ook goed waardoor we ver konden kijken.


Op het observation deck een paar verdiepingen lager konden we ook nog kijken, hier sta je achter glas en was het stukken drukker. Luus is dus blijkbaar niet de enige met een beetje last van hoogtevrees.
Dit was leuk, maar het mooiste uitzicht hadden we boven al gehad en het leek hier wel een kippenhok met al die luidruchtige mensen. Dus na een rondje lopen hadden we het wel gezien en zijn we weer naar beneden gegaan.

We wilden ook nog naar het KL Bird Park, dit is werelds grootse vogelpark waar de vogels vrij rondvliegen.
Dus weer inde taxi en het park in. Het is een mooi park met veel soorten vogels en ze vliegen/lopen niet allemaal vrij rond (dat kan natuurlijk ook niet)



Het is een leuk park om in rond te lopen en natuurlijk kan je met verschillende vogels op de foto (tegen betaling) en zijn er vogel shows.
Nadat we alle vogels wel zo'n beetje gezien hadden, (we hadden er in ieder geval genoeg van) hebben we nog even wat gegeten in het Hornbill restaurant. Toen we daar net klaar mee waren zagen we buiten aapjes lopen. Dus Luus en ik naar buiten om te kijken en een paar foto's te maken. Daarna weer een taxi regelen en lekker terug naar het appartement voor een plons in het zwembad.

's Avonds hadden Aad en Luus een verrassing voor ons in petto "Dineren in het DONKER"!!
En ja het is wat jullie denken, je dineert in het donker! Aad en Luus hadden dikke pret vooral om mij. Dineren in het donker is voor iemand die graag weet en ziet wat ze eet en anders gewoon niet eet toch wel een hele uitdaging.

Voordat we boven naar het restaurant werden gebracht heb ik beneden in de bar me nog even wat moed ingedronken, gelukkig hadden ze goede cocktail;-)

Eenmaal boven in de ontvangstruimte (waar het licht nog wel brandde) begonnen we met een spelletje. Zoek geblinddoekt de paperclips tussen de rijst, dit lijkt simpel maar valt echt nog niet mee. Na dit spelletje mochten we richting het donkeren restaurant, de bediende (zelf blind) kwam ons halen en in polonaise gingen we het pikkedonker in.

Je kan je voorstellen dat ik hier behoorlijk melig van werd en ik had dus ook al snel de slappe lach (cocktail werkt goed haha). Bij de tafel werd eerst Luus haar stoel gewezen, ik had Luus vast moeten houden, maar dat had ik niet gedaan. Mijn eveneens jolige man gaf mij een zetje vooruit en deed zelf een stap naar achteren en daar sta je dan in het donker, HELP!!!
Gelukkig wist de bediende mij te vinden er werd ook ik naar mijn plaats gebracht, ondertussen pieste ik haast in mijn broek van het lachen en ook Luus had het flink te pakken.
Toen we op het idee kwamen om het bestek van de mannen te pikken lagen we bijna onder de tafel te rollen van het lachen!

De bediende ging ons uitleggen waar we alles op tafel konden vinden, als je voorzichtig voelt ligt rechts je bestek met je servet. En idd bij ons was dat ook het geval, alleen de mannen grepen mis, rechts zei de bediende nog en de mannen maar voelen. Toen Luus en ik aan het gieren van het lachen waren hadden ze wel door dat er iets niet klopte whahaha!!!

Uiteindelijk had iedereen alles op tafel gevonden en waren de gemoederen een beetje gekalmeerd. We hebben vier gangen gekregen, een vooraf, een soep, een hoofdgerecht en een toetje. Ik kan hier verder niet te veel over vertellen want Aad en Luus willen met meerde mensen deze ervaring nog een keer beleven.
Maar dat het een bijzondere ervaring is dat is zeker!!

Na afloop terug gelopen naar het appartement waar we de bijzonder avond nog eens doornamen;-)
Daarna zijn we nog even naar Marini's on 57 gegaan, dit is de beste Sky Bar in Kuala Lumpur. De naam zegt het al, de bar is gelegen op de 57ste verdieping met wederom een schitterend uitzicht over KL en de TwinTowers.
Hier hebben we onze vakantie heerlijk afgesloten met zijn vieren. Morgen hebben we ook nog een dag, maar Aad moet dan gewoon weer werken en om 18.30u komt de taxi ons alweer ophalen, maar zover is het nog niet nog even genieten!!






1 opmerking:

  1. Arme Aad, die zal wel een blauwe plek hebben overgehouden op zijn arm. Hahaha. Wat een spectaculair uitzicht zeg. Echt geweldig!

    Leuk hoor dat eten in het donker..en de obers waren blind??? Spannend als hij langs komt met de soep ;-)

    Maar het leest weer geweldig gezellig weg. Jammer dat morgen weer de laatste dag is.

    BeantwoordenVerwijderen