woensdag 22 mei 2013

Mangrove en schtitterend strand

Vandaag voor de verandering weer eens vroeg op 06.30u, we gaan varen door de mangrove.
Eerst weer genieten van een lekker ontbijt en daarna de auto in, aangezien het druk kan zijn op de weg gaan we maar op tijd weg. Het links rijden begint te wennen, dus alleen even goed opletten hoe we moeten rijden.
Even na half negen komen we aan op plaats van bestemming, mooi op tijd we gaan 09.00u het water op.
We zitten met z’n drieën in een bootje met een jonge knul die geen engels spreekt maar zijn glimlach zegt genoeg.
Al na een paar minuten varen wijst onze gids ons op een varaan die net uit het water klimt, zo wat is dat gaaf!!!! Helaas loopt de varaan gewoon door en hij is al snel in de bossen verdwenen.
Gelijk daarna zien we een groep apen in de bomen, zo leuk. Ze springen van tak naar tak en zijn lekker bezig.

We varen weer verder en een tijdje zien we geen dieren, maar genieten van de omgeving, wat is het hier mooi.
Dan opeens wijst de gids naar iets op een tak, het duurt even maar uiteindelijk zien we wat hij bedoelt alleen hebben we geen idee wat het is (moeten we maar even opzoeken).
Weer iets verder wijst hij weer op een tak en zegt snake, wij weer zoeken, zoeken en uiteindelijk zien we een zwarte slang met gele strepen opgerold op een tak liggen (ondertussen varen we er bijna onder). Hij is niet zo groot maar toch is heel leuk om zo een slang te zien. Even later zie ik er een op een tak en onze gids vaart achteruit terug zodat we ook deze op foto vast kunnen leggen. Het is net zo’n zelfde slang alleen deze is iets kleiner, maar ligt languit op de tak, ook leuk.

We varen nog een tijdje door, maar zien geen dieren meer en de boot keert om om terug te gaan. Halverwege de terugweg zien we nog een roofvogel in de top van een dode boom zitten, hij zit enorm te krijsen!
Als we denken dat we er zijn vaart hij door en zegt iets dat lijkt op one more round. Nu gingen we niet nog een heel rondje varen, maar hij had wel een stel apen in de bomen gezien dus die pikten we nog even mee.
Het was een hele familie aap met jongkies en al, we waren op een gegeven moment zo dichtbij dat we dachten dat ze de boot in zouden springen, maar dat gebeurde gelukkig niet hihi.
De tour heeft bijna twee uur geduurd en we hebben er enorm van genoten.

Voordat we de auto instapte om naar het strand te gaan eerst nog even wat te drinken gekocht, dat heb je echt wel nodig want het is flink warm!
Daarna naar een schitterend strand, waar gewoon niemand was. Echt een enorm strand met super helder water helemaal voor jezelf JIPPIE!!!!
Aangezien het heel heet is en je verknetterd waar je bij staat zijn we richting de rotsen gelopen voor schaduw, er staat n.l. niets op het strand wat enige schaduw geeft.
Hier hebben we ons een tijdje vermaakt in de zee (waar we overigens geen vis in hebben zien zwemmen) maar na verloop van tijd besloten we terug te gaan naar het zwembad bij het appartement. We hadden honger en dorst gekregen en hier op het strand was niets te krijgen.

Terug bij het appartement hebben we een soortgelijke middag als gisteren gehad, echt heel vervelend;-)
’s Avonds zijn we in het hotel wezen eten, we zouden vandaag eigenlijk terug naar Kuala Lumpur, maar er zijn problemen op de zaak dus we blijven (helaas;-)) nog een dagje langer.

1. Wat een afwisselende reis, leuk om te lezen. Allerlei internationale keukens heb ik al voorbij zien komen, Marokkaans, Argentijns, ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier.

2. Wat klinkt het heerlijk allemaal. Het is hier een grote grijze wolk dus geniet van die stralende zon. Het lijkt me geweldig om al die beesten te zien al zou ik niet zo graag onder een slang door varen. Je weet het maar nooit met die beesten.
    Kan me voorstellen dat je niet hebt gehuild toen Aad vertelde dat je nog een nachtje moest blijven. Zie je in gedachte al je dansje maken ;-) hahahaha

3. Niet vervelend om er nog zo'n geweldig dagje aan vast te plakken. Jullie maken weer zat mooie trippies zeg! Geniet er nog even van.