vrijdag 17 mei 2013

Reisdag

Om 16.00u vertrokken richting Schiphol, thuis nog even flink geknuffeld en gekroeld, met name met Twan. Zo werden we uitgezwaaid door Max en Twan, Chris hadden we vanmorgen vroeg al gedag gezegd.

Aangekomen op Schiphol de auto op P3 gezet, de bus in en daarna gelijk naar de bagage drop-off.
Helaas was er een koffer te zwaar dus moesten we naar de sevice balie, daar aangekomen gaf ze aan dat een koffer 1 kilo te zwaar was en de andere koffer nog onder het toegestane gewicht zat. Koffers open en de kaas voor Luus over in de andere koffer en ja hoor nu klopte het weer helemaal (het blijft lachen bij die weegschaal). Voor het eerst zonder problemen inchecken, dat is nog eens een verrassing!

De douane door en lekker op zoek naar een restaurant om een hapje te eten, daarna nog even twee flessen drank ingeslagen, want die schijnen in Kuala Lumpur flink duur te zijn en Aad heeft in Vietnam al zijn drank weggegeven het eitje;-)
Voor we het wisten was het al weer tijd om te boarden en zaten we in het vliegtuig. Redmer had een soort neurootje naast hem zitten die zeker en half uur bezig is geweest met twee setjes oordopjes, want dan had je stereo geluid. Passen, meten, het ene koordje was langer dan de ander. Alle twee de snoertjes dan maar in elkaar draaien, de oortjes die je niet gebruikt op een bepaalde manier opknopen en ja hoor dan heb je een setje oortjes waarmee je stereo kan luisteren. Ik heb helemaal in een deuk gelegen om zijn capriolen, maar toen de stewardess met oortjes van de KLM aankwam en hij zijn oortjes kon opruimen kon je me helemaal opvegen whahaha.

Het vliegtuig vertrok netjes op tijd en is ook netjes op tijd geland, Yeah!!! Onderweg hebben we filmpjes gekeken en wat geslapen, dus de reis was lang maar viel reuze mee.
Koffers opgehaald, taxi besteld, (dit moet je binnen doen want dan heb je een vast prijs, als je buiten een taxi pakt maken ze er wat moois van ten gunste van zichzelf). Na een uurtje rijden kwamen we aan bij het appartement van Aad en Luus. Nou ja rijden, de taxichauffeur had niet zo’n stabiel rechterbeen, we zaten dus aardig te hotsenklotsen. En vroeg ik me op het vliegveld nog af of ze hier ook zo lekker kunnen roggelen zoals in Vietnam. Nou mijn vraag werd in de auto beantwoord, toen we bij de tolpoortjes stonden te wachten draaide de chauffeur zijn raampje naar beneden en spuugde een lekker fluim het raam uit. Redmer zat al met zijn armen voor zijn gezicht voor het geval de fluim naar binnen zou waaien hahaha.

Bij het appartement ons eerst bij de receptie gemeld en de sleutel opgehaald. Hier hebben we ons lekker omgekleed, een biertje gedronken en toen zijn we op pad gegaan.
Eerst op zoek naar een supermarkt en daarna ergens een hapje gegeten. Bij een fontein op een plein nog een koffie van de Starbucks en toen weer naar het appartement. Boodschappen opgeruimd en toen; wat gaan we doen. Ik was al best wel moe maar het was pas 21.00u dus hup naar buiten en naar de Rum Jungle (een bar om de hoek van het appartement). Hier lekker van een drankje en live muziek genoten, maar om 22.30 ging mijn lampje toch echt wel uit. Terug naar het appartement, de spullen voor de komende twee dagen ingepakt en naar bed.
Morgen worden we om 08.00u opgehaald en gaan we twee dagen naar het regenwoud, we zijn benieuwd.

1. nou nou wat een verassing geen problemen bij het in checken heel veel plezier in het regenwoud en pas op voor de grote spinnen mama