zaterdag 25 mei 2013

Dagje Kuala Lumpur

Zo heerlijk om wakker te worden zonder wekker, maakt niet uit dat het 07.45u is het is gewoon lekker!
Rond negenen zijn we lekker buiten de deur gaan ontbijten. Vandaag staat Little India en de KL Tower op het programma.
Het toeval wil dat we een Indiase taxichauffeur hadden die ons onderweg al het een en ander wist te vertellen (met het bekende accent natuurlijk haha).

We kwamen terecht in een kakofonie van kleuren, geuren en herrie en ik heb nog nooit zoveel winkeltjes bij elkaar gezien waar je alleen maar hoofddoekjes kan kopen, echt bizar!!!
We hebben lekker rondgewandeld over de markt tot het zweet op onze rug stond, ondertussen weer het nodige gesnoept bij de eetkraampjes.
Tijd voor een Mall om af te koelen, maar dat bleek niet genoeg dus we zijn ook nog maar even op een terras gaan zitten.
Konden we gelijk even kijken hoe we naar de KL Tower moesten lopen, dat leek niet zo ver dus wij weer op pad.

Toen we er bijna waren (we moesten alleen nog maar om de berg heen) lag Luus ineens languit op straat. Er miste zo’n 20 cm stoep en Luus met haar kleine voetjes paste daar mooi in. Gevolg een beschadigde en dik scheenbeen en niet meer kunnen lopen.
Gelijk een taxi aangehouden en terug naar het appartement, in een rolstoel naar boven (ja kom zeg, mogen wij er ook wat plezier aan beleven hahaha) pootje omhoog, ijs erop en wij naar de winkel voor Arnica!
Gelukkig ging het na een tijdje al een stuk beter met Luus d’r scheenbeen, die Arnica zalf verricht echt wonderen. Wij zijn nog even een uurtje naar het zwembad gegaan terwijl Luus netjes met het pootje omhoog thuis bleef.
’s Avonds kon Luus er alweer redelijk op lopen en zijn we naar een sushi restaurant hier om de hoek gaan eten. Jeetje wat was de sushi lekker, ik heb zelfs tonijn op (het moet niet gekker worden). We hebben hier wel weer enorm gelachen, je bestelling ging via een I-pad en als die er dan was ging er een belletje en dan begonnen al die meiden te gillen en werd je eten gebracht, wat ze riepen, we hebben geen idee ,maar we hebben er hartelijk om moeten lachen. Als iemand wegging riepen ze ook weer allemaal heel erg overdreven gedag. Dus toen wij weggingen riep Redmer heel hard BYE, BYE, maar ook daar werd heel hard om gelachen en riepen ze het heel hard terug.

Daarna op ons gemak naar de Petronas TwinTowers gelopen, we gaan van het uitzicht over KL genieten. Nadat we door de scan zijn gegaan krijgen we allemaal een badge en mogen we kijken en luisteren naar de instructies en dan
gaan we naar de 41e verdieping.
Dit is de verbindingsbrug tussen de twee torens en het uitzicht hiervandaan was super! Daarna gingen we nog een stukje hoger, naar de 83e verdieping, hoger kan je niet.
Dit is zo waanzinnig, je ziet heel verlicht Kuala Lumpur, het wegen netwerk maar ook nog de auto’s rijden. Ja hier hebben we echt van genoten.

Nog even een afzakkertje genomen in de Rum Jungle, de bar om de hoek bij het appartement (naast de sushi).
Daarna thuis nog gezellig zitten kletsen en uiteindelijk toch maar weer ons bed in, morgen weer een dag (onze laatste volle:-(

P.S. Foto's volgen pas in Nederland, nog even geduld maar de verbinding is te slecht.

1. Gelukkig dat het later op de dag weer beter ging met Luus haar been. Voor hetzelfde geld had zij hem gebroken. En arnica is echt geweldig. Genoeg van hier in huis.

Die tower is geweldig. Die foto's op Facebook lieten al zien hoe het was maar ik denk dat als je het zelf mee maakt dat het nog spectaculairder is. Dit is weer zo'n ervaring wat moeilijk te beschrijven is. Maar super dat jullie het hebben gedaan.

En jij tonijn eten......moet inderdaad niet gekker worden.
    Geniet er van he! (Alsof dat nog gezegd moet worden ;-) )